کد خبر: 1202780
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
دو هفته قبل بود که ویدئو‌هایی از خانه مجلل امیر تتلو در کشور ترکیه منتشر شد که نشان می‌داد او دست به رفتار‌های غیراخلاقی علیه دختران نوجوان می‌زند. انتشار این فیلم‌ها، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و فضای حقیقی به دنبال داشت، به‌طوری‌که صفحه مجازی او به دلیل خشونت علیه کودکان مسدود شد.
حسین فصیحی
جوان آنلاین: شخصیت ضداجتماعی امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در کشور ترکیه هم تحمل نشد و او بعد از بروز رفتار‌های غیراخلاقی که علیه دختران نوجوان داشت، بازداشت و به مقام‌های قضایی ایران تحویل داده شد. 
 
دو هفته قبل بود که ویدئو‌هایی از خانه مجلل امیر تتلو در کشور ترکیه منتشر شد که نشان می‌داد او دست به رفتار‌های غیراخلاقی علیه دختران نوجوان می‌زند. انتشار این فیلم‌ها، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و فضای حقیقی به دنبال داشت، به‌طوری‌که صفحه مجازی او به دلیل خشونت علیه کودکان مسدود شد. به دنبال بروز رفتار‌های غیراخلاقی تتلو، شکایت‌هایی علیه وی از سوی خانواده نوجوانان در محاکم قضایی تهران مطرح شد. رفتار‌های ضداجتماعی این خواننده مبتذل به اینجا ختم نشد و در حالی که پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره اتفاق‌هایی که در خانه او علیه دختران رقم می‌خورد بررسی می‌کرد، او همزمان تلاش کرد با ادعای درخواست برای بازگشت به ایران وانمود کند دختران نوجوان به خواست خودشان در خانه او حاضر و در آنجا مستقر شده بودند. 
تتلو در حالی وارد کنسولگری ایران شده بود که گذرنامه‌اش پانچ شده بود و می‌دانست با چنین گذرنامه‌ای نمی‌تواند راهی ایران شود. با این حال مثل همیشه تلاش کرد رویدادی اجتماعی را به راحتی به جنجال تبدیل و به آمار دنبال‌کنندگانش اضافه کند. توهین‌های او به کارکنان کنسولگری ایران، اما از سوی پلیس ترکیه تحمل نشد و منجر به دستگیری او شد. تتلو شاید تصور می‌کرد مثل سال ۹۸ که پس از دستگیری با توسل به ادعا‌هایی که در ایران مجازات‌های سختی در انتظار اوست موفق به آزادی می‌شود، اما پلیس ترکیه او را دستگیر و روز گذشته از طریق مرز بازرگان به ایران تحویل داد و به دست ضابطین قضایی بازداشت شد. تحویل دادن تتلو به پلیس ایران می‌تواند زنگ خطری هم برای مجرمان فراری باشد که ترکیه را بهشت خود قرار داده‌اند که این اتفاق می‌تواند به منزله ناامن شدن آن فضا برای مجرمان فراری باشد. 
 
 شرم‌ستیزی
این خواننده مبتذل همواره تلاش خود را به کار گرفته بود تا پدیده‌های نامتعارفی را که مورد پسند جامعه نیست امری عادی جلوه دهد. روشن است، تتلو شخصیتی ضداجتماعی دارد که تلاش می‌کند با هنجارشکنی، قبح‌زدایی و شرم‌ستیزی مورد اقبال قرار گیرد، از همین رو فردی که دارای چنین رفتار‌های پرخطری است بهتر است تحت نظر دانشمندان علوم روانشناسی مورد مطالعه قرار گیرد، هرچند که رفتار‌های او از سوی برخی دنبال‌کنندگانش مورد تأیید قرار گیرد. روشن است او به عنوان پدیده‌ای بی‌ارزش در خلأ‌های اجتماعی که در جامعه ما ایجاد شده به شهرت برسد و برای مدتی فضای اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهد، اما شهرت به دست آمده او منجر به محبوبیتش نشده است. بخشی از تولید شخصیت‌های ضداجتماعی مثل او می‌تواند به عدم درک درست تصمیم‌گیرندگان از نسل جوان، خصوصاً جوانان دهه ۸۰ برگردد که به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست درک درستی از ماهیت و شخصیت افراد ندارند، برای همین از وبگردان مجازی به ولگردان مجازی تبدیل می‌شوند و ترجیح‌شان این است اتفاق‌هایی که از سوی این خواننده رقم می‌خورد را دنبال کنند.
 از سوی دیگر، این دسته از شخصیت‌های ضداجتماعی وقتی متوجه اقبال این گروه‌های سنی به سمت خود می‌شوند برای حفظ و تقویت شهرتی که حاصل کرده‌اند به سوی ابتذال بیشتر سوق پیدا می‌کنند و اینگونه تیپ ضداجتماعی ساخته می‌شود و مورد اقبال بسیاری قرار می‌گیرد. روشن است، وقتی خواننده‌ای مبتذل اینگونه در بستر اجتماعی رشد پیدا می‌کند، این بستر به دلیل ناملایماتی که به آن مبتلاست، مستعد تولید شخصیت‌های ضداجتماعی بیشتر هم شود، از همین‌رو درک درست گروه‌های سنی با همان دیدگاه‌هایی که برای خود قائل هستند، می‌تواند از خیزش چنین شخصیت‌های ضدانسانی و ضداجتماعی جلوگیری کند، وگرنه در فقدان تتلو، تیپ‌هایی با رذایل بیشتر در بستر اجتماعی تولید می‌شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
نوش دارو پس از مرگ سهراب ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
0
کارهای خلاف عقلی که این فرد انجام میده رو هیچ آدم عاقلی تایید نمیکنه. خجالت آوره!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار